Mr. Tso Kai Lok 曹啟樂 先生

The Co-Chairman of School Board

Mr. Tso Kai Lok, BSoc.Sc, Dip.Edu.,MA. Founding principal and school manager of Elegantia College. Member of The Chinese Society of Education. School Manger of St Hillary’s Kindergarten and Primary school. Adviser of HK University of Education. Elected by HK educators as Member of Election Committee of HKSAR for four consecutive terms. Being Awarded Medal of Honor in 2000 by HKSAR for his contribution to the education field.

曹啟樂校長MH。 香港中文大學學士,碩士,教育文憑。 中國教育學會香港會員。 香港教育評議會創會主席,風釆中學創校校長及校董。 德萃幼稚園及小學校董。 香港教育大學顧問。 資優教育基金執委。2000年獲特區頒授榮譽勳章(MH),以表彰他在教育方面的貢獻。

校董的話:

經過多過月來的籌備,德萃幼稚園終於在2015年11月正式開學,至今運作順暢,得到眾多家長的認同。我們團隊再接再勵,覓得大埔一片校舍用地,創辦一間優質私立小學,稍後進行翻新工程,可望於2016年9月開學,以德萃獨特辦學模式培養首批學生。

張灼祥校監及Gae Fielding女仕榮譽校長暨課程總監這兩位資深教育家的專業帶領,創辦人徐潤容先生的高度教育熱誠,教學團隊的積極投入,以及家長的充份肯定,實在令我們對學校的未來充滿信心和期待。

本校以獨特的教育理念,凝聚富愛心的專業教學團隊,以實踐德萃教育的使命。經多年努力,已建構優質的幼小中一條龍學校體系。本校畢業生既可以無縫升讀本機構小學,也可以選擇在其他官津、直私,以至國際學校升讀。同學們都能升讀心儀的學校,為自己的未來踏出成功的第一步。

曹啟樂 MH
2022年5月

zh_HKChinese